Zondag 7 mei 2017 Vertrek

10 mei 2017 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Zondag 7 mei 2017

De dag begon al vroeg pfff best  zenuwachtig dus, ach dan heb je iets aan je dag toch.

Eindelijk is het dan half 1, auto ingeladen de kids en hond geknuffeld en hoppa in de auto op weg naar IJmuiden.

In IJmuiden aangekomen bleek dat wel waarschijnlijk vanaf 14 uur konden inchecken nou dat is fijn weer n paar uurtjes extra. Na n uurtje wachten begon de rij te rijden en konden we al door de douane tsjek tsjek ja ik lijk gelukkig op de foto, ook krijgen we een lift kaart zodat we dicht in de buurt van een lift mogen parkeren.

Onder het wachten blijkt een Engelsman achter ons een botsing te hebben gehad met een hert oeps das pech auto kapot, bumper zowat op de grond, ja hoe ga je dat “even” maken ?? nou gewoon met garen uit de haakbak haha waar dat al niet goed voor is.

Na wat stuntelwerk waren er toch een paar Poolse chauffeurs zo vriendelijk om met tie-wraps de bumper provisorisch vast te maken zo kon de oudere man in ieder geval redelijk veilig de boot op en straks weer af.

En dan kom je aan op het autodek super gestructureerd dus zo gepiept, je wordt zelfs begeleid naar de lift (helaas continue vol met mensen die best even de trap kunnen nemen) na 10 minuten zegt de aardige dame genoeg ben zo terug (in het engels dan). En ja hoor in het gezelschap van een aardige meneer in pak worden wij toch even via de artiesteningang geloodst, via de keuken, via het restaurant hopla naar onze kamer toppie wat n service.

Ja en dan nou elk dek even bekijken toch, geweldig leuk en overal is wel iets te doen, van bioscoop naar pub naar lekker eten of iets drinken voor ieder wat wils. Nou als het dan toch etenstijd is gaan we ons plekje alvast lekker opzoeken we zijn er nu toch, nou mensen n echte aanrader dit buffet wat n heerlijk eten wat n genot.

Voor nu even lekker uitbuiken en bijkomen, straks nog even n drankje halen ach ja kom we zijn toch op vakantie ik heb het in ieder geval al uitgekozen hmmmmmm (foto volgt)

Wat nog even n plezier onder het genot van n drankje hebben we een leuke show gekeken, na de muziek vielen we met onze neus in de boter jawel een spelletje gelukkig waren er al mensen uitgekozen. En ja wat gebeurd er een muziekspel, 20 nummers werden er gespeeld en moesten geraden worden nou dat hebben we geweten elk nummer onze kant op en ja hoor weer 1 goed geweldig.

En dan is het toch tijd om aan de nacht te beginnen, nou dat hebben we geweten ik in ieder geval, helaas toch last van het evenwichtsorgaan pffff wat kan een mens misselijk zijn helemaal leeg gespogen maar er was een golfslag zo hoog dat zelfs marcel moest spugen. Ach laten we het erop houden dat je alles 1 keer moet hebben meegemaakt toch?

1. Geertje van der Wilk van Schaik.:
    10 mei 2017
    Wat een belevenis allemaal .