Zondag 14 mei 2017

14 mei 2017 - Highland, Verenigd Koninkrijk

Zondag 14 mei 2017

Moederdag ja dat is iets waar ik geen rekening mee had gehouden maar goed onze kids gaan straks naar oma met n cadeautje dus dat komt goed, tevens heb ik als verrassing via Greetz een bloemetje besteld dus ben benieuwd.

Deze morgen alles lekker chill alles  op zn tijd we zijn al n week onderweg en hebben al zoveel gereden, gewandeld, bekeken en gedaan dat we even een adempauze nodig zijn. Dus even lekker in pyama op de bank met n bakje koffie en genieten van het uitzicht van Lihne Lochside.

En dan gaat de telefoon krijg nou wat oma(moeders) online een messenger bericht haha geweldig, weet je wat haleeee hop videobericht en ja hoor contact en verrassing onze kinderen zijn al aanwezig helemaal super.

Dan maar eens n ontbijt maken lekker eggs, bacon and saucages beter kan niet, na dit stevig ontbijt besloten lekker te gaan rijden in ieder geval richting Mallaig maar we zien wel of we het redden we gaan vandaag van parkeerplaats naar parkeerplaats. Hier krijgen we geen spijt van mensen wat n mooie plekjes vanaf Corpach komen we langs een aantal plaatsen te weten: Fassfern, Kinlocheil, Glenfinnan, Lochallort, Druimindarroch, Arisaig Moral en eindpunt Mallaig, vanaf hier zien we het Island of Skye liggen hoe gaaf is dat. Ook langs hoge bergen en mooie lochs te weten Loch Eil, Shiel, nan Uamh en de Sound of Sleat (aftakking van Inner Hebrides).

Eerst n tussenstop in het havenstadje Arisaig, even pauze koffie en plas pauze, even langs de kade gestaan en weer verder in de auto toch maar op weg naar Mallaig door bergen en dalen langs zoveel mooie plekjes dat ik tot mijn schrik op de terugweg erachter kom dat ik al 200 plaatjes heb geschoten.

Aangekomen in Mallaig heerlijk aan de kade gestaan en genieten van het uitzicht zoals we eigenlijk al de hele dag doen ach wie maakt ons wat beter dan dit is er bijna niet wij samen (wel zonder kids helaas), mooi weer en schitterende uitzichten.

De terugweg gaat in ieder geval n stuk sneller daar we nu in 1 keer door rijden, aangekomen in Fort William waar we even gauw n boodschap willen doen voor het avondeten komen we tot de ontdekking dat de boel al gesloten is nou dan maar afsluiten met n heerlijke maaltijd en ja nu toch eindelijk aan de Haggis en ik zeg niets mis mee heerlijk.

Nu de boel n beetje opruimen en klaar zetten voor ons vertrek richting Wemyss Bay we zijn benieuwd. Nu nog even de foto’s bewerken deze plaats ik later want de wifi is helaas niet zo goed, voor nu fijne avond.